Мабуть, це те питання, яке з'являлося у всіх підприємців. У Вас є свій бізнес, ви хочете його розвивати, але у Вас не вистачає "рук", знань, часу на те, щоб контролювати всі процеси. Адже на вас зав'язано все: логістика, реклама, підбір кадрів, юридичні проблеми, фінансові питання. Рано чи пізно приходить момент, коли Ви розумієте, що потрібно масштабуватися, отримувати більше клієнтів, і ви до цього готові. Починаєте ознайомлюватися з цією темою, заходите в Гугл і шукаєте інформацію. Вже через кілька годин серфінгу ви дізнаєтеся, що Інтернет реклама — це дуже узагальнене поняття, що ділиться на безліч окремих напрямків. Тут і SEO-просування сайтів, контекстна реклама, YouTube, соціальні мережі, е мейл маркетинг, чат-боти та безліч нових слів: наскрізна аналітика, ретаргетинг, ремаркетинг, воронки продажів і багато іншого.
Ознайомившись поверхнево з цією темою, ви робите висновок, що у Вас немає на це часу і потрібно віддати це питання в руки фахівців. Знову заходьте в Гугл, вводите "замовити онлайн рекламу" і пошуковик вивалює на вас тисячі сайтів. У всіх різні ціни, одні обіцяють результат, інші кажуть що ті хто, обіцяють результат — лише стрясають повітря гучними фразами й це неможливо. Витративши ще кілька годин часу ви зрозумієте, що є два основних сегменти виконавців: фріланс і рекламні агентства.
З КИМ ПРАЦЮВАТИ?
Це складне питання, особливо коли ви самі не знаєте чого хочете. "Хочу просуватися" - це дуже розпливчасте поняття. Відсутність чіткого ТЗ — це ще одна проблема багатьох підприємців-початківців. Адже якщо немає чіткого ТЗ, то і результат, як кажуть в народі — ХЗ.
Перше, на що можна послатися, це, мабуть, ціна. Агентство завжди буде коштувати дорожче, зі зрозумілих причин: штат, бренд, офіс і т.п. Фріланс — фахівець, який знаходиться десь у квартирі й для роботи якого потрібен тільки ноутбук та інтернет. А тепер розгляньмо всі нюанси.
Фрілансер — як правило, людина "людина всеїдна": він вам і сайт просуне, і таргет налаштує і рекомендації всілякі дасть та навіть сайт створить.
Агентство робить все те ж саме, але втридорога. "Навіщо переплачувати?"- запитаєте ви.
Маркетинг — це дуже мінлива сфера, буквально кожен день з'являються апдейти алгоритмів, у сервісів з'являються нові можливості й функціонал, офіційні блоги соціальних мереж і пошуковиків відписують щотижня нові зміни в рекламних інструментах. Активні зміни в цих напрямках потрібно враховувати під час подальшої роботи з вашими рекламними кампаніями. Людина яка займається всім — фізично не може встигати за всіма напрямками, але ж знати — це тільки половина справи. Інша справа — це протестувати, впровадити й оцінити. У той час, як у такого фахівця всього може бути 3-4 проекти, до того ж, в одному конкретному напрямку, наприклад тільки соцмережі. Звідси, його конкурентність на ринку, як "боєздатної" одиниці, сумнівна. Щоб вести танк потрібен заряджальник, водій-механік, навідник і, звичайно, командир. Погодьтеся, складно уявити собі екіпаж, де все це буде робити одна людина, до того ж, зберігаючи небезпеку для противника і виконуючи своє завдання.
Тут агентство явно виграє. Саме завдяки цьому, до них звертаються більші компанії, оскільки вони самі розуміють на основі свого бізнесу, що для успішного проекту потрібні фахівці в конкретних галузях. Копірайтер пише якісний текст, маркетолог налаштовує рекламу, SEO-фахівець займається просуванням сайту, програміст пише код для нового функціоналу на сайті, а дизайнер вимальовує графічні елементи. У цьому разі, командиром екіпажу буде проджект менеджер, що виступає сполучною ланкою між запитами клієнта і виконанням завдань агентства.
Сподіваюся, я доніс думку. Але піднімемо ставки та уявимо, що ви взяли кілька людей на фрілансі, кожен з яких розбирається в конкретній ніші.
По-перше, ціна найімовірніше буде вже близька до того ж агентству. Але нюанс не в цьому. Наприклад, Вас не влаштував один з виконавців, Ви його поміняли, і виникає питання: « А та людина, яка прийшла замість нього, у нього є вже якась "Подорожня карта" всіх пройдених вами етапів? Де гарантія того, що він не піде тим же обхідним шляхом і не почне тестувати й впроваджувати вже явно не робочі інструменти. Новий фрілансер міг не знати, які аудиторії вже тестувалися раніше, що працює гірше, а що краще» - а отже, настане на ті ж граблі.
Далі. Скільки часу піде на нового фрілансера? Його потрібно ввести у курс справи, познайомити з іншими колегами. А якщо ця людина захворіла? Хто візьме частину його роботи? Або він просто покине проект (як це часто буває на фрілансі). Якщо Ви велика компанія, Вам потрібно буде заново укласти контракт, підписати папери щодо нерозголошення, знову розробити плани щодо стратегії, коригувати їх з кожним новим фахівцем, вводити його у курс справи й т. п. весь цей час, а час.... до речі Ваш.
Працюючи з агентством, такий розкид зведений до мінімуму: історії, де кожен показує один на одного пальцем і звинувачує у відсутності результату — нормальна практика для проектів, у яких працюють кілька людей з різних куточків планети. Відсутність єдиного фронту, узгодженості дій, призводить до хаосу, а хаос це, знову ж таки, втрата часу ....
У агентстві історія всіх робіт зведена найімовірніше в єдиний док. У нас, наприклад, кожен проект — це група завдань в CRM системі, де зберігається вся історія робіт конкретного проекту: звіти, початкові варіанти банерів, рекомендації фахівців, результати тестів, висновки та інша інформація. Приймаючи будь-які рішення, ми відштовхуємося від попереднього досвіду й ці рішення приймаються фахівцями у конкретній сфері, що, звичайно, позитивно позначається на загальній динаміці проекту.
Не буду писати висновок, зробіть його самі. Спасибі, що читаєте наш блог. Підписуйтесь на наші соцмережі й телеграм-канал, там ви зможете знайти більше цікавої інформації.